دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رفیعی

حوزه/ این عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه امروز در فضای مجازی شبهات زیادی پیرامون عزاداری کردن بحث و منتشر می شود، گفت: دشمنان می خواهند محبت حرام و کاذب و عشق مجازی را جایگزین عشق به مکتب عاشورا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در مراسم سوگواری هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه شعار گویای هدف یک گروه یا فرد است، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) نخستین بار از روی کوه صفا اولین شعار اسلام را با عنوان «قولوا لااله الاّ الله تفلحوا»  مطرح کردند.   

وی شعار را نشانه شعور و هدف دانست و گفت: تمام اهداف جمهوری اسلامی در سرود ملی کشور نهفته است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه گاهی استفاده منفی از شعار می شود، ابراز داشت: خوارج براساس شعار «لَا حُكْمَ إِلَّا لِلَّهِ» با علی(ع) جنگیدند؛ البته شعار بسیار زیبایی است و کسی منکر این شعار نیست اما خوارج این شعار را در مقابل امیرالمومنین(ع) به کار بردند و استفاده باطلی کردند.

*لزوم ترویج شعارهای قرآنی

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بر لزوم ترویج شعارهای قرآنی در فضای مجازی از سوی جوانان تاکید کرد و گفت: 160 شعار و دعا در قرآن وجود دارد که مدارس می توانند این شعارهای قرآنی را برای دانش آموزان قرائت کنند.

*شعار اهلبیت(ع) در روز عاشورا

وی با بیان اینکه براساس روایات شعار اهلبیت(ع) و امام حسین(ع) در روز عاشورا «یامحمد یامحمد» بود، ابراز داشت: «ابوثمامه صائدی» از اصحاب امیرالمومنین(ع) در روز عاشورا به امام حسین(ع) خطاب  کرد و گفت «به خدا سوگند تا من پیش روی تو کشته نشوم شما به شهادت نخواهی رسید. ولی دوست دارم هنگامی که خدا را دیدار می‌ کنم این نمازی را که وقت آن نزدیک گشته بخوانم».

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به رجزخوانی های «ابوثمامه صائدی»، گفت: این صحابی امام حسین(ع) در رجز اول به آل محمد(ص) بخاطر گرفتاری اباعبدالله(ع) به عنوان بهترین انسان ها را تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه تسلیت دوم «ابوثمامه صائدی» خطاب به حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) به عنوان خزانه های علم الهی بود، ابراز داشت: همچنین این صحابی امام حسین(ع) در رجز سوم خود گفت «به تمام مردم ‌شرق و غرب برای گرفتاری حسین(ع) راستگو و درستکار تسلیت می گویم؛ اندوهناکم پس چه کسی پیغام من را به پیامبر و دخترش می‌رساند که فرزندت در سختی است».

*منظور از اهلبیت(ع)، زنان پیامبر نیست

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به آیه 33 سوره احزاب «وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا»، ابراز داشت: در این آیه در میان خطاب های مونث، خطاب مذکر آمده است؛ ضمیر جمع مونث خطاب به زنان پیامبراکرم(ص) است اما وسط این ضمیر، خطاب مذکر می آید که مشخص است منظور زنان پیامبر(ص) نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به تفسیرهای نادرست برخی گروه ها مبنی بر اینکه منظور از اهلبیت(ع) زنان پیامبر(ص) است، گفت: اهلبیت(ع) منحصر به پنج تن آل عبا و ائمه معصومین(ع) است.

*چهار وظیفه شیعیان جهت شفاعت 

وی با تاکید بر اینکه شیعیان و محبان باید نسبت به اهلبیت(ع) وظایف خود را انجام دهند، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) چهار وظیفه یاری دادن، برآورده کردن نیازهای اهلبیت(ع)، دوست داشتن با دل و زبان و حمایت کردن با دست از اهلبیت(ع) را شرط شفاعت عنوان کرده اند. حضور در مجالس اباعبدالله الحسین(ع) مصداق یاری کردن اهلبیت(ع) است.

*افتخار روضه خوانی مراجع تقلید

این عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به تاکید حضرت آیت الله شبیری زنجانی مبنی بر اینکه روضه خوانی اهلبیت(ع) افتخار بزرگی است، افزود: حضرت آیت الله گلپایگانی در روز عاشورا روضه خوان اباعبدالله(ع) می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: روضه های مقام معظم رهبری نیز در مجالس و نمازهای جمعه جمع آوری شده است.

وی افزود: اخلاق نیکو، ادب و تربیت حسینی و اقامه نماز اول وقت نیز از مصادیق یاری اهلبیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: یاری دین، کمک به زائران امام حسین(ع) و پرداخت خمس از مصادیق برآورده کردن حوائج اهلبیت(ع) است.

*هدف دشمنان جاگزین کردن عشق های مجازی است

وی با اشاره به تاکید نبی مکرم اسلام مبنی بر اینکه اهلبیت من را دوست داشته باشید، ابراز داشت: امروز در فضای مجازی شبهات زیادی پیرامون عزاداری کردن انتشار دارد؛ دشمنان می خواهند محبت حرام و کاذب و عشق مجازی را جایگزین عشق به مکتب عاشورا کنند.

این استاد حوزه علمیه در پایان بر ضرورت هوشیاری و زمان شناسی تاکید کرد و گفت: همراهی با ولی زمان و علما مصداق حمایت از اهلبیت(ع) است.

انتهای پیام/313/33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha